על חברות מועצה ודעתן (על הרכבת ה)קלה

רחל עזריה, חברת מועצה סימפטית וחיובית בדרך כלל.
לאחרונה, יש לי הרגשה שהיא סובלת ממה שנקרא "פעלתנות יתר".
על פרשת ההקצאות בגבעה הצרפתית ובקריית יובל כבר נכתב בירושלים האחרת , ניתן גם לראות טביעות אצבע שלה במחאה העלק חברתית הנרקמת לקיץ הקרוב (שעוד לא ברור נגד מה ימחו בה, אבל כבר ניתן לקבוע די בבירור שהם יהיו נגד הבעד ובעד סדר יום חדש ושינוי סדרי עדיפויות).
והנה כעת היא מצאה דבר חדש לענות בו: הרכבת הקלה.
"יום רביעי הקרוב, בשעה תשע בבוקר, כולנו בקריית הממשלה בהפגנה נגד המונופול של סיטיפס, שזו דרך אחרת לאמר- הפגנה נגד הרכבת הקלה שממררת לנו את החיים. כל מי שסבל או סובל מהרכבת מוזמן להגיע."
אודה ואבוש. טרם פקדתי את המוסד הירושלמי החשוב הנ"ל. אבל ההתנפלות הזאת מזכירה לי את הילדים הפראיים ב"בעל זבוב" – קח חזיר.שחוט אותו.שפוך דמו.
טרף קל ושנוא, עם הרבה כותרות שליליות, בא נכנס באמא שלו ונראה לעולם כמה אנחנו חברתיים.
ומה האמת?
מצד אחד כקפיטליסט חזירי הייתי אומר שזכותה של הרכבת הקלה להלחם בטרמפיסטים ,שקונים כרטיס אחד ומשתמשים בו 30 פעם עד שהפקח יתפוס אותם.
מצד שני ריבוי המקרים של נוסעים שלומיאליים שלא תקפו את הכרטיס (איך מתקפים כרטיס? מי המציא את הפועל הזה?) וחוטפים קנס של מאות שקלים, מעיד שיש כאן בעיה יסודית שחייבים לפתור.ומיד.
על פניו מדובר בבעיה טכנית, שמאפשרת לנוסע לעלות לרכבת עם כרטיס בלי לתקף אותו.לא נשמע לי כמו הבעיה ה23 של הילברט.צריך לכנס ישיבה דחופה, להעלות פתרונות אפשריים,להציב דרישה חד משמעית לסיטי פס לאמץ אותם.אם יתברר שסיטי פס מעדיפה את המנגנון הנוכחי בגלל הקנסות המנופחים שהוא מכניס לה.אני אהיה הראשון להצטרף להפגנה.בפייסבוק כמובן.

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על על חברות מועצה ודעתן (על הרכבת ה)קלה

  1. בן הגיב:

    תן לי לחסוך לך המתנה – תצטרף להפגנה. באמת שפשוט מדובר על פקחים כוחניים שלא מקשיבים לאף אחד ממטר ופשוט מתנהגים מגעיל ואפילו בצורה די מפחידה. כל המקרים שאני מכיר נוגעים למבוגרים ותיירים ובעיקרון חסרי אונים שלרב כן קנו כרטיס ופשוט תקעו להם קנס. אבל אני סולח לך על הנאיביות, כמו שאמרת, עוד לא ניסית בעצמך.
    נ.ב. – אף מילה על הזכייה של וינטרוב בפיוצ'ר הרצליה הידוע מול המדורג 266 בעולם?!

    • הם מתנהגים כמו שאומרים להם להתנהג.וזה אכן בלתי נסבל.אבל, כאמור, יש כאן בעיה, וצריך לפתור אותה (זה עתה שמעתי מחבר שחטף 180 יורו ברכבת הולנד על פחות מזה).
      ובאשר להערתך, אכן יום חג היום.לא בכל יום המחבט מספר 2 שלך נכנס למאיה השניה.
      אינשאללה יקח משהו מהמומנטום הזה לדיויס.

  2. דני הגיב:

    חלק גדול מהבעיה במקרה של סיטי-פס הוא העובדה שתנאי המכרז של החברה מראש מבטיחים לה מונופול – כל קווי האוטובוס המקבילים לחברה מחויבים על פי חוק להיות מבוטלים. המשמעות היא שכל חברה (פרטית/ציבורית) שרוצה להפעיל קו שמקביל לאזור אסורה לעשות זאת. ממילא, כשאתה מונופול אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה. רק שעל מונופול פרטי, בניגוד לציבורי, הרבה יותר קשה לפקח.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s