לא לסלק

בתחילת השבוע התבטא הנשיא פרס בעד סילוק פסלו של הנשיא קצב מחצר בית הנשיא.
העניין הזכיר לי סיפור שסיפר פרופ' רביצקי :
"בשעתו אמרתי לליבוביץ, כי אילו נתבקשתי לקרוא בפני הציבור את ההפטרה הנאמרת בשבת פרשת 'ויחי', הייתי מחפש לי דרך כדי להימנע מכך.
המדובר הוא באותו פרק בספר מלכים שבו מוסר המלך דוד את צוואתו לשלמה בנו, ובמרכזה עומדת ההוראה להוריד בדם שאולה את שיבתם של יריבים פוטנציאליים או אקטואליים.
אמנם אינני עוקר פרקים מן המקרא לפי טעמי האישי, אמרתי, אך לא אשמש שליח-ציבור במקום שלבי מתקומם מול הטקסט.
כיצד הגיב ליבוביץ לדברי?
"אני אוהב פרק זה יותר מפרקים אחרים", אמר לי, ודווקא מכיוון שהוא מעיד בפנינו עד כמה השלטון משחית, ואפילו את דוד, נעים זמירות ישראל
.
"
בדיוק מהסיבה הזאת חשוב להשאיר את דמותו של קצב בבית הנשיא, לדורי דורות.
חשוב גם להמשיך ולכנות רב שסרח בתואר "רב", ונשיא שפשע בתואר "נשיא".
שידע הציבור כי מאחורי כל אישיות , ואפילו הרמה ביותר, יכולים להיות הצללים האפלים ביותר.
ויתרה מכך, ידע כל נשיא,רמטכ"ל, רב ושופט כי עפר הוא ואל עפר ישוב.

פוסט זה פורסם בקטגוריה המשרד לשירותי דת. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

