3 הערות שוליים על "הערת שוליים*"

הערת שוליים

סרט לגברים בלבד

אמנם אני מבקר קולנוע קטן מאוד (גם כי אני לא מבקר בקולנוע וגם כי אני לא מבין בקולנוע), ובכל זאת קשה לשתוק אחרי כזה סרט רב עצמה.
1. הקאסט- מעט אורות והרבה צללים. יוסף סידר היה צריך לזכור ,שכמו שהשחקן עושה את הדמות, גם הדמויות עם השנים, עושות את השחקן.עם כל הכבוד לבראבא, ויש, הדמויות המצחיקות ,הרעשניות והפסיכוזיות שהוא גילם מאז ומעולם נצרבו היטב בבשרו. פרופסור שקולניק קודר ומופנם פשוט לא מתלבש עליו.כל רגע של הסרט אתה מצפה לראות את יאצק מתפרץ ומנפץ את הפרופסור לרסיסים.אז אולי אושיה מוערכת כמו בראבא שווה יחסי ציבור, אבל בתמורה שילם סידר בהרבה אמינות של העלילה.עליזה רוזן לא מצליחה לפרוץ את דמות הפוסטמה האגוצנטרית שנדבקה לה ב"איצ'ה" ו"בנות בראון".בתור היועץ המשפטי של משרד החינוך קיבלנו את אלברט מרחוב סומסום ובתור חבר בוועדה של פרס ישראל מופיע שמואל שילה עם הלוק של הקיבוצניק השלומפר.על הפנים.
מפתיעים לטובה דוקא הצעירים, עלמה זאק , בצורה מעוררת כבוד, משילה מעליה את תפקיד המטומטמת מ"ארץ נהדרת" וגם אשכנזי מראה כמה הוא שחקן גדול ,שיכול לעשות הכל.נבו קמחי עושה גדולות ונצורות בדמות הנעבעך מהאוניברסיטה, למרות שהתסריט מתעלל בו קצת יותר מדי.
2. מדהים איך אפשר לבנות סרט כל כך חזק מנושא כל כך משעמם כמו אינטריגות בתוך החוג לתלמוד.ועוד הירושלמי.זה מצביע על כך שרב רובה של העוצמה באה מהמשחק, מהתסריט וכמובן מהההצגה המתרקת של העלילה.כשל קטן ולא מוסבר הוא הדתיות של הדמויות.הילד הצעיר והבטלן לובש כיפת מכיניסט , האבא הדור זקן וכיפה אופנתית, ודוקא הסבא מסתובב בגילוי ראש.מוזר.הייתי מלביש על בראבא כיפה שחורה עגנונית, שהיתה תופרת הרבה יותר טוב את הדמות.
3.אי אפשר בלי הערה על הציר המרכזי של הסרט.אומרים שבין האב לבנו הרגש השולט הוא האמבציה.קשה להמלט מזה.האמא רוצה אותך מאושר ,האבא רוצה שייצא ממך משהו.במובן הזה לנשים אין כלים להבין את הסרט הזה.כשאשתו של פרופסור ג'וניור אומרת לו "לך דבר עם אבא שלך", זה פשוט כי היא לא מסוגלת להבין.במשפט אחד הייתי אומר:את הנשים תשאירו בבית ,"הערת שוליים*" הוא סרט לגברים בלבד.

פוסט זה פורסם בקטגוריה משרד התרבות והספורט. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על 3 הערות שוליים על "הערת שוליים*"

  1. דודו הגיב:

    ראיתי את הסרט, אני מודה שלא "נפלתי" ממנו על אף ההייפ ההיסטרי סביבו.
    נראה לי שזו הביקורת הכי טובה שקראתי על הסרט, בעיקר מכיוון שאתה דוס ומכיר את הניואנסים של המגזר(העכשוויים וההיסטורים כמובן) ובייחוד שמרבית המבקרים הם חילונים.
    אז ראשית כל תמשיך. ושנית, מה דעתך לעבור לביקורת מסעדות?, אני בטוח שתקרע אותי מצחוק עם ביקורת הנגזרת מהלכות שמיטה (משהו כגון "טעמו של הלחם אינו מאפיין חיטה אשר גדלה עפ"י היתר מכירה"), הפרשת מעשר ויתר ההזיות שאתם חיים על פיהם.

כתיבת תגובה

