"ולא תתורו" הפוסט של דתי לאומי חשוך.

האם הייתם מוכנים לשלוח את הבת שלכם לטירונות שבה היא ישנה , מתקלחת ומשתמשת בשירותים משותפים עם חיילים?
לא.
למה?
כי היא מתביישת?כי החיילים סוטים?אלימים?אנסים?
גם לא.
בגלל שיש דברים שההגיון, ואפילו המשמעת הצבאית לא יכולים לרסן אותם.
ואי אפשר שבהתנהלות כזאת, לא תצא בסוף תקלה.
עכשיו עוד שאלה,ותענו באומץ:
האם אתם מוכנים לשלוח את הבן שלכם לטירונות שבה הוא ישן, מתקלח, ומשתמש בשירותים עם הומוסקסואלים מודעים (מודחק יכול להיות כל אחד מאיתנו)?
למה כן?
אני בטוח שיש המון הומואים ששירתו ומשרתים שירות מסור ונאמן בצבא, למרות התנאים הבלתי אפשריים שהם נתונים בהם, ועדין לבשל כזה סיר לחץ נראה לי לא הוגן, לא להם ולא לחברים שלהם.
מה צריך להיות הפתרון?
מחלקות נפרדות?פטור? פטור משירות קרבי? לא יודע.
אני יודע שהמצב הקיים בעייתי, והראשונים שצריכים להודות בזה הם ההומוסקסואלים עצמם.

פוסט זה פורסם בקטגוריה המשרד לשירותי דת, המשרד לשלום ולבטחון. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

13 תגובות על "ולא תתורו" הפוסט של דתי לאומי חשוך.

  1. Shani Rubovitch הגיב:

    מעניין. האם הצעתך תקפה גם לישיבות ההסדר (או ישיבות תיכוניות במתכונת פנימיה) ?

  2. ערן טרבלסי הגיב:

    אני יכול להבין את העניין, אבל צריך לזכור 2 דברים:
    1. הומואים חשופים בכל מיני מקומות לגברים עירומים אחרים (למשל במקלחות בריכה/ים), ואני מניח שיש לזה השפעה על היכולת להתמודד עם היצר.
    2. סכנת הטרדות מיניות נראית לי הרבה יותר קשה דווקא מצד אלה שמודחקים. זה מזכיר לי (וברור לי שההשוואה לא מלאה) את החשש לגייס הומואים ליחידות מסווגות בשל האפשרות לסחיטה, גם כאשר היה מדובר בהומואים מוצהרים.

    • עכברתול הגיב:

      ת'אמת – משהו שם בסיפור המחריד של המ"פ נראה לי טיפה חשוד ומריח טיפה כמו עלילת דם.
      מ"פ בצנחנים תקף מינית 15 חיילים בשנתם, וזה התגלה דרך לחשושים בחדר האוכל?
      אם זה היה קורה בכל חטיבה אחרת המ"פ הזה היה חוטף על המקום מכות רצח או שלפחות היתה קמה מהומה (או מאלה שישנו או מאלה שישנו לידם), לא? אם זה אמיתי, מה זה אומר על חטיבת הצנחנים?

  3. נטע הגיב:

    אני חושבת שהשאלה נובעת מהנחה שלא ממש קשורה למציאות. אתה מניח שתקיפה מינית נובעת מצורך מיני בלתי נשלט של התוקף, אבל זה לא נכון. התפישה שאשה שמתלבשת בצורה לא צנועה (ז"א מפתה גברים) חשופה ליותר הטרדות מיניות, פשוט לא עומדת במבחן הסטטיסטיקה. תקיפות מיניות הן סוג של אלימות שנובעת, כמו כל אלימות, מכאבים לא פתורים, מאימפולסיביות לא נשלטת ועוד. גבר נורמלי לא יהנה מאונס (אם כי גברים רבים מדחיקים את העובדה שהפורנו והזנות הם סוג של אונס). השילוב של גברים עם כאבים וכעסים והיחס החברתי הסלחני לחיפצון נשים (כמו בפרסומות מצד אחד ובעיסוק בצניעות מצד שני), גורם לאלימות כלפי נשים לקבל אופי מיני. כמובן שיש גם תקיפות מיניות של גברים, אבל רובן כלפי ילדים, ואז מדובר בפדופילים שזה סיפור אחר לגמרי (וחשוב להזכיר שפדופילים בוחרים את הקורבן לא לפי מינו, ולכן גם כאלה שפגעו בבנים הם לא בהכרח הומואים). לכן הטענה שהומואים בצבא מועדים לתקוף מינית גברים כמו שהטרואים מועדים לתקוף נשים לא נכונה, וממילא גם המסקנה.

    • נטע.
      אני לא מדבר על אונס שכדי להגיע לשם באמת צריך איזשהי סטיה שבאה מ"כאבים בלתי פתורים ,ואלימות לא נשלטת", אלא על תחום אפור של חיזור\פלירטוט שבקלות יכול לחצות את גבול הטעם הטוב לכיוון של הטרדה ואפילו תקיפה.
      אני לא מצליח למצוא את זה כעת, אבל אני זוכר בבירור שראיתי סטטיסטיקה, שאחוז ההטרדות המיניות כלפי נשים דתיות וחרדיות הוא נמוך דרמתית מאשר כלפי נשים חילוניות.גם אם לוקחים בחשבון את העובדה שדתיות\חרדיות מתלוננות פחות.
      דברים מהסוג הזה (שעלולים להתחיל מאי הבנה), יקרו פחות בחברות צנועות.עם אישה חרדית נשואה ואם ל6, אף אחד לא ינסה להתעסק.בחורה שבאה לעבודה בלבוש בוטה, תמשוך תשומת לב, וממילא יותר בחורים יחשבו "שיש להם סיכוי".
      כך לגבי הומוסקסואל שאתה מכריח אותו לחיות בחברה (מאוד לא מעודנת) של בחורים שהוא עשוי להמשך אליהם, לישון איתם להתקלח איתם, נראה לי פשוט לא הוגן.
      וכן, אני חושב שגם אם תשימי הטרואים בכזאת רמת חיכוך עם נשים , יקרו תקלות.

      • נטע הגיב:

        צר לי, אני לא חושבת שיש "תחום אפור של חיזור\פלירטוט שבקלות יכול לחצות את גבול הטעם הטוב לכיוון של הטרדה ואפילו תקיפה". כשאדם מחזר הוא רוצה למצוא חן בעיני המחוזר, כשהוא מטריד רגשות המחוזר לא מעניינים אותו. מדובר בשני מצבים רגשיים הפוכים לחלוטין. נכון שבמשך שנים החברה שלנו חינכה, גם את הגברים וגם את הנשים, שצביטה בישבן זה סוג לגיטימי של "חיזור", אבל זה רק מחזק את טענתי שהסיכון שהומו "יחזר" כך נמוך משמעותית מהסיכון שהטרו יעשה זאת.
        אני לא יודעת לאיזה מחקר את מתכוון. אני בהחלט מסכימה שסביר להניח שבחורים דתיים וחרדים פחות מטרידים *מילולית*, ולכן הנשים שחיות בסביבתם יוטרדו פחות. זה לא סותר את הטענה שגברים שכן מטרידים עושים זאת בלי קשר ללבוש של הקרבן (נראה לי שמרבית הנשים בישראל יעידו על כך).
        אני לא בטוחה שאתה כהטרו (אני מניחה), יכול להבין את החוויה של הומו בצבא. דווקא בחברה מאוד לא מעודנת אבל גם מאוד הטרוצנטרית והומופובית כמו הצבא, הומו יכול לבטא את המיניות שלו הרבה פחות. אי אפשר להשליך את החוויה ההטרוסקסואלית על החוויה ההומוסקסואלית, מבלי לקחת בחשבון את המאפיינים הייחודיים של כל אחת מהן.

  4. 1. לא אמרתי שגברים דתיים\חרדיים מטרידים פחות, אני בכלל לא בטוח שזה נכון.אמרתי שבאותו מקום בחורה חרדית תוטרד פחות מבחורה חילונית.זאת הסטטיסטיקה שאני זוכר.אם יש לך נתונים הפוכים , אשמח לראות.
    2.אגלה לך סוד, ברב הפעמים הבחור המחזר רגשות המחוזרת לא מעניינים אותו.משהו אחר מעניין אותו.
    3.את צודקת.כהטרו , אני לא יכול לדעת שום דבר על החוויה ההומוסקסואלית.רק להעלות השערה בעקבות ידיעה בעיתון.

    • נטע הגיב:

      לא, אין לי נתונים לגבי הטרדות *מילוליות*. יש לי את החוויה שלי כאשה צנועה במדינת ישראל וכמה זכרונות מהאוניברסיטה על הנושא.
      גם אם הוא לא מעוניין ברגשות שלה, הוא מעוניין למצוא חן בעיניה, כדי לקבל את מה שהוא כן מעוניין בו. נשים נוטות שלא לחבב את מי שמטריד אותן. אמנם אני לא יכולה להשליך את החוויה הנשית על החוויה הגברית, אבל נראה לי שגם גברים לא מעוניינים לפגוע במי שמוצאת חן בעיניהם.
      כהטרו אתה יכול לדעת הרבה מאוד על החוויה ההומואית. אהבה היא אהבה היא אהבה. יהיה לך קשה להבין רק את החלקים שקשורים לחברה ולתרבות שמטבע הדברים משפיעות שונה על שתי החוויות. אם אתה כן מעוניין לנסות להבין, אתה יכול לנסות לתרגם את הסיטואציה מיחסי הטרואים-הומואים ליחסי גויים-יהודים בחו"ל. אני מופתעת כל פעם מחדש עד כמה זה יעיל.

      • לא התכוונתי רק להטרדות מילוליות.איפה נמצאת "לחיצת יד ממושכת מדי" ו"חיבוק לכבוד חזרה מחופשה" וכולי וכולי .כל אלו דברים שבחורה "שומרת נגיעה" שמבהירה את הגבולות שלה לא תהיה חשופה אליהם, בחורה אחרת כן.
        אם האהבה היא אותה אהבה והמשיכה אותה משיכה ,אז בטח שאני צודק.
        אני לא מסוגל לדמיין סיטואציה כזאת בלתי אפשרית שאני אמור לעבור עם בנות.
        אגב, יחסים בין חיילים בתוך מחלקה הם אפילו יותר בעייתיים.
        חיבוקי ה"גבר גבר" , והזדקקות למגע פיזי ממשי (סחיבה במסעות וכו') עלולים להיות הרבה יותר מבלבלים מאשר סתם חברה מעורבת.

  5. בן הגיב:

    מנתונים ששמעתי היום ברדיו בהקשר של הארוע המדובר, רוב מוחלט של הטרדות חיילים הם ביחסי מפקד-פקוד ולא על רקע הומסקסואלי (וכן, הכוונה רק לחיילים ולא חיילות).

  6. נטע הגיב:

    נכון. כאשר הגבולות ברורים, יש פחות סיכוי שהם יחצו. אני לא מבינה איך זה סותר את טענתי שההטרדות נובעות מאלימות ולא מצרכים מיניים. בחברה שבה ברור לכולם שאין מכות, רמת האלימות הפיזית תהיה יותר נמוכה (אבל אולי אלימות מסוג אחר דווקא תתחזק). בהקשר הזה, דווקא הומואים ולסביות רגילים מילדות לגבולות הללו בין הרגשות שלהם לביטוי שלהם בחברה הכללית. אני מניחה שאתה לא יכול לדמיין מגורים במשך שנים עם נשים מבלי שמשהו יקרה. אני הייתי באולפנא, בשירות לאומי, במדרשה ובדירת שותפות עם נשים אחרות ומעולם לא היתה בעיה בעניין. יכולת ההפרדה בין הצרכים שלנו לבין המימוש שלהם, היכולת לא לראות בכל בן-המין-שאנחנו-נמשכים-אליו שותף פוטנציאלי, הם כן משהו שהחברה והתרבות משפיעות עליו. אני מניחה שאתה יכול לדמיין איך סרטים הוליוודים, לדוגמא, משפיעים על תפישת האהבה של נער הטרו לעומת נער הומו.
    אני באמת לא יכולה לדמיין את החוויה הקרבית של הומואים (או בכלל). יכול להיות שאתה צודק. מי שיכולים לומר זאת אלו רק אלו שהיו בה. הטענה שלי היא שאין כאן מקום לסברות, כי יש משתנים שאנחנו לא יכולים לקחת בחשבון.

להשאיר תגובה

