רעיון מופרע לפתרון מצוקת הדיור

זרקתי את זה בטוקבק אצל מו"ר בעהמ"ח "ירושלים האחרת", ובכל זאת בא לי לכתוב זאת שוב כאן.
הפתרון הדתלמ"י למצוקת הדיור.
בניה לחרדים, רק לחרדים ורק בערים החרדיות.
20 אלף יחידות  בביתר עילית, עוד 15 אלף בקריית ספר, עוד כמה אלפים בפרוייקט החרדי בגבעת זאב, ועוד באלעד, בניה לגובה בבני ברק וכן הלאה וכן הלאה.
מדוע שחרדי ילך לגור עם משפחה גדולה מדירה מצ'וקמקת בקריית יובל, אם באותו כסף הוא יכול לגור בדירה מרווחת בבית"ר עילית, ועוד לחתן 5 בנות…
בתחילה זה יכול להשפיע על השכונות שמתנהל עליהן היום מאבק (קריית יובל), בהמשך אולי נחזה בתחיית המתים של שכונות שכבר התייאשנו מהן (רמות, רמות אשכול,בית וגן).
המלאי שיווצר בעיר, יוכל גם למתן את המחירים.עניין של היצע וביקוש.
אני לא מבין גדול בענייני מקרו-נדל"ן  , אבל היחס הישר בין עליית המחירים להקפאה, ניכר לעין.כאשר אני הייתי צריך דירה לתקופה מסויימת, עברנו להתנחלות, ממילא התפנתה דירה בירושלים, למישהו אחר.בבניין שלי גרה משפחה שעברה אליו מגוש עציון.פשוט לא היה להם שם איפה לגור.
בקיצור מדובר במשחק סכום אפס, בגלל שבירושלים אין עתודות מי יודע מה , הפתרון יכול לבא מהכוון ההפוך,שקריית ספר תעשה לחרדים בירושלים את מה שמודיעין עשתה ללא-חרדים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה המשרד לענייני ירושלים, משרד הבינוי והשיכון. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על רעיון מופרע לפתרון מצוקת הדיור

  1. עמית הגיב:

    נראה לי שאתה מתפרץ לדלץ פתוחה. המגמה בשנים האחרונות היא לבנות ערים נפרדות לחרדים. במרכז בנו את אלעד ומודיעין עילית (קריית ספר), סביב ירושלים ביתר עילית ורמת בית שמש, בצפון מתוכננת העיר החרדית בחריש ובדרום כסיף (ליד ערד). הבעיה עם ביתר עילית, קריית ספר וגבעת זאב (שאני לא בטוח שכל תושביה שמחים לקבל אוכלוסיה חרדית) היא שהן מעבר לקו ההקפאה בפועל. נותרנו עם בית שמש, וגם שם יש התנגדות להפיכת רמת בית שמש ג' לחרדית. תושבי בית שמש הוותיקים בכלל לא מרוצים מהמהפך שעובר על עירם.

  2. עכברתול הגיב:

    הרעיון שלך מצוין. אני חושב שהפתרון היחידי במצב הנוכחי הוא להפשיר את ההקפאה, ולבנות לחרדים בקרית ספר ואלעד. עד אז אני בעד להקים עיר חרדית נוספת לאורך חופי תל אביב. אני אצטרף בחפץ לב למאמץ.

  3. אגב במחשבה שניה, ראיתי היום כתבה על כך שיש היום המון "דיירים בלי דירות" היום בעיקר אצל החרדים.
    גרים במחסנים\חניות\דירות מאולתרות ומפוצלות וכן הלאה.
    יתכן מאוד שburst של בניה לחרדים רק "יספוג" את כל אלה, בלי לפנות אפילו דירה אחת לרפואה.
    קיצור – צריך לבדוק טוב טוב.

כתיבת תגובה

