מהומת הקוטג'

לכאורה מהומה על מאומה.
מישהו באמת הרגיש את מחירי הקוטג'?
לפני או אחרי שעמד בתור לאייפד X1XQWDAD החדש שלו?
אלא מה ישראלים ישמחו להתלונן ותמיד ימצאו סיבה.
בטח כשהאבטלה בשפל והמצב הבטחוני סביר למדי לארצנו המקרטעת.
מאז ביקורו של רה"מ בוושינגטון אפילו מצבנו המדיני, שומו שמיים, משתפר.
מצד שני זו בדיוק תפקידה של האופוזיציה, להצביע על ליקויים להבליט אותם ולהלחם בהם.
גם פירות יש למהלך  , הממשלה מתקש להתעלם מביקורת ציבורית וכבר מחפשת דרך לצאת ידי חובה.
מה שהיא לא תעשה יהיה יותר מכלום.והישג טהור של האופוזיציה.
אני תקווה ואחולים לאופוזיציה הנוכחית, להמשיך עוד שנים רבות בתפקידה ולעשות אותו נאמנה על הצד הטוב ביותר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה משרד האוצר. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

9 תגובות על מהומת הקוטג'

  1. אדוה לוטן הגיב:

    לא מסכימה איתך. הקוטג' הוא רק סמל. המציאות – שכל משפחה מרגישה אותה היטב – היא שעלות הקניה השבועית בסופר גבוהה וממשיכה לטפס בהתמדה. וכן, כשקוטג' עולה 8 שקלים אני חושבת פעמיים, וכך גם מוצרים רבים אחרים. לחם אחיד 7 שקלים, לחם חיטה מלאה (שצריך להיות מוצר בסיס לדעתי) 10 שקלים במקרה הטוב! בדר"כ 15 ואף 19. והרשימה ממשיכה עוד ועוד. זה לגמרי לא הגיוני.

    • ערן טרבלסי הגיב:

      אם את במקרה ירושלמית, יש לחם אחיד ב-4.90 בחנות של ברמן באגריפס. ולא, זו לא פרסומת סמויה 🙂

  2. ראשית חכמה , אני מודה ומתוודה שבבית לא אני זה שעושה את הקניות, ממילא אני לא חש את ה"טיפוס המתמיד" שאת מדברת עליו.
    מצד שני , האם את יכולה לומר בפה מלא מה יום מיומיים?
    האם באמת מחירו של הסל הבסיסי למשפחה עלה באופן דרמטי בשנים האחרונות?
    אני בתחושה שכולם כאן רק מחפשים על מה להוציא את הכסף שלהם.

    • אדוה לוטן הגיב:

      התשובה היא – כן. המחיר של הסל הבסיסי בפירוש עלה, ומשמעותית. כשאנחנו קוראים על "שחיקת מעמד הביניים" זה מה שזה אומר. תשמע, זה לא שאני חושבת פעמיים האם לקנות בשר הביתה, או איזה מוצרי חלב. אבל בפועל המשמעות היא של הוצאות רבות ומצטברות. אז לא נוסעים לחו"ל, ואולי מוותרים על חופשה בבית מלון בקיץ, וכו'.

      אגב, אני חושבת שקדימה אמורה לעשות בדיוק את זה – להתחבר לבעיות של האזרחים (אם הם לא מסוגלים לזהות את הבעיה קודם) וללחוץ על הממשלה לעשות עם זה משהו. הבעיה שאני חוששת שזה ישאר בגדר בלה בלה בלה

      • המחיר עלה.אם הפועל היוצא מזה הוא אי נסיעה לחו"ל זה לא ברשימת הרחמים שלי.צר לי.
        שופי את זה:
        http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/251/038.html?hp=16&cat=1901&loc=111
        הרבה יותר קרוב לתחושה שלי מאשר לתחושה שלך.
        מזכיר לי מאוד את סיבובי הגביה שלי לוועד בית , כל פושטי ה"אין לי", שבסלון יושב להם מסך שטוח 1000 אינצ' מחובר ליס עם חבילת ספורט לייב פלוס פלוס פלוס.
        זה כמובן לא סותר את המחויבות של הממשלה (ושל האופוזיציה) לשפר את חיי האזרח עד כמה שניתן.אבל את המרירות (דופקים אותנו שוחטים אותנו) אני לא קונה.סורי.

  3. עמית הגיב:

    ככל הידוע לי זאת לא הייתה יוזמה של האופוזיציה ולכן גם לא הישג שלה. היא רק נגררה אחרי יוזמה אזרחית ספונטנית של איזה בחור מבני ברק (קשה לי להאמין שהוא תומך "קדימה") שהצליחה מעל ומעבר למצופה. אגב, הפיקוח על מחיר הקוטג הוסר' כשקדימה הייתה בשלטון. זה לא עניין פוליטי אלא מדיניות עקבית של משרד האוצר בלי קשר לזהות השר או ראש הממשלה. ואני מסכים עם המגיבה הראשונה. זה לא הקוטג' אלא כשל שוק רציני ביותר שלא מטופל כראוי ע"י הממשלה והאוצר, שבמקום לדאוג לאזרח רואה בו מקור הכנסה ותו לא.

    • אני רחוק מלחפש סיבות לפרגן לקדימה ,אבל שוב, זה בדיוק תפקידה של אופוזיציה.לזהות כשלים, להיות פה לוחמני למחאות עממיות ולהכריח את הממשלה להתעמת איתם.
      קשה לי לראות את נתניהו,ראש הממשלה הקפיטליסט ביותר שאי פעם היה לנו, מבקר את קדימה על הסרת פיקוח .אני מוכרח להודות שהפתרון שהכי נראה לי כאן הוא באמת הגדלת התחרות (במילים אחרות – יבוא)

  4. פינגבאק: מנצלים אותכם | הבלוג של דתי לאומי מודאג

להשאיר תגובה

