מדוע בא הפליאוף לעולם?

שאלה שיצא לי לשאול את עצמי היום.
מדוע המציאו את הפליאוף?
הרי ברור שהמכניזם הזה עומד בניגוד לכל הגיון ספורטיבי.
קבוצה עם מאזן מושלם מכל העונה עשויה לאבד תואר בגלל משחק אחד רע (או   במקרה של סדרה , בגלל רצף משחקים רעים).
מסתבר שמדובר על הגיון נטו כלכלי.
אם רוצים למכור כרטיסים למשחקים בסוף העונה , צריך לתת להם משמעות.אם האליפות תוכרע לפי מאזן, מי יבוא למשחקים אחרי שהאליפות מובטחת? זה יכול להיות בשני שליש הדרך ,והופ, שליש עונה הלכה לפח.
אם כן מדוע נותנים יתרון ביתיות לקבוצות עם מאזן טוב יותר?
פשוט מאוד, כי צריך למכור כרטיסים גם בתחילת השנה.אם האוהד יקבל את הרושם שלליגה שסדירה אין משמעות והכל מוכרע רנדומלית בשלושה שבועות בסוף העונה, הוא יישב בבית עד אז.
חיפשתי ומצאתי שהכרעת ליגה על ידי פליאוף הונהג לראשונה בארה"ב (בפוטבול בתחילת המאה ה20), כמה הגיוני, אם יש מקום שחושבים ביזנס, זה שם.

פוסט זה פורסם בקטגוריה משרד התרבות והספורט. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על מדוע בא הפליאוף לעולם?

  1. עכברתול הגיב:

    ובאותה הזדמנות הרשה לי לאחל כשלון צורב למכבי ת"א. 40 נקודות הפרש.

  2. גם אני הייתי ככה, אבל כשאני רואה ממול את הגוי יימח שימוי, יוצא לי החשק.
    חוץ מזה שאני נהנה ממופע יום הזכרון של הדון שמעון.

  3. עמית הגיב:

    בוא נבהיר: מכבי תל אביב נגד הפועל אל קעידה, אני ביציע עם דגלים ירוקים ותמונות של אוסמה.

  4. תוך כדי שאתה מעודד את אל קעידא , תרשה לי להתפעל מהיכולות של הדון.
    קבוצה שיש לה יבשת.

כתיבת תגובה

