"אם לב אבן לבך בן עבר"

אחרי אינסוף תכנונים שלא יצאו לפועל השבת עשיתי את זה.
יצאתי מהמיטה ב5:15 (כן כן בבוקר, יש שעה כזאת גם בשבת), שמתי עלי טלית וחבר, ויללה.
שעה וחצי ,על דרך חברון המנומנמת והגענו אל הכותל שכבר הספיק להתתעורר.קולות של תפילה מתערבבים אחד בשני כל העדות בכל מני שלבים של התפילה. עצרנו במניין הראשון, ערב רב של חרדים, סרוגים, ברסלברים וסתם לא ברורים.רק שם זה יכול לקרות.
– האתר מתוחזק על הכיפאק.שירותים נקיים.כסאות ,סטנדרים וסידורים בשפע.לא יכולתי שלא לעצור ולהחמיא לפועל הניקיון של השירותים.אני מקווה שהוא לקח את המחמאה בכיף ולא סינן "הדא יהוד רק רוצים שננקה בשבילם".
– הרבה שנים לא הייתי בכותל בשבת.איזה כיף.בלי קבצנים, בלי מצלמות, בלי תיירים .רק האדם התפילה ,והיונים שמעל.
– אתה לומד קצת מה זה סובלנות אמיתית שהמרוקאים מאחוריך שרים בקולי קולות ולא נותנים לך לשמוע את החזן האשכנזי הנעבעך שלך.ואתה יודע, והם יודעים והחזן יודע שלכולם יש מקום. מה שבמקום אחר היה נגמר בתגרת ידים כאן נראה הכי טבעי בעולם.
– בחצי עין ראיתי פשקוויל נגד "ניגוב חומוס עם אחי הרוצחים של משפחת פוגל".או בעברית ניסיון לגייס את הזוועה באיתמר כנגד פסטיבל הטעמים.בגלגול הקודם עוד  הייתי תוקף את זה, כמה שהכרוז הזוועתי הזה לא מזיז לאף אחד ,וכמה שמי שמפיל פצצת אטום על כל זבוב , אף אחד לא יאזין לדברים שלו ברצינות. בגלגול הנוכחי כבר לא.האנשים האלה לא יבינו מה אני רוצה מהם, כמו שאנחנו לא נבין מה הם רוצים מהחיים שלנו.

חזרנו הביתה, עוברים מול כל המתפללים שחוזרים מהתפילה של 8:30 (וטורחים לשאול איפה הייתי), עם שלפוחיות ברגלים ושפשפת שחבל על הזמן. כמה טוב שיש צהרים ארוכים כל כך בשעון קיץ.

"אם לב אבן לבך בן עבר
עלי קיר זה שים נא עיניך
אבן מקיר זה תזעק שוד ושבר
וכדונג מפני אש ימס לבך"
(הרב ד"ר וידאוור הלוי)

פוסט זה פורסם בקטגוריה המשרד לשירותי דת. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על "אם לב אבן לבך בן עבר"

  1. ביילע הגיב:

    אני שמחה בשבילך שהיתה לך חוויייה נעימה בכותל. פעם הייתי ממש אוהבת ללכת להתפלל שם, עם הדגש על "פעם". כנראה שבין כל גילויי הסובלנות לא שמת לב שהסובלנות נעצרת בעזרת הנשים. מאז שהמחיצה כוסתה והוגבהה כמעט בלתי אפשרי לעקוב אחרי תפילה מסודרת. אני יכולה להגיד פרק תהילים, או להתפלל ביחידות, אבל להתפלל תפילה שלמה זאת משימה בלתי אפשרית לנשים בכותל.
    לא הפסקתי ללכת לכותל, בכל זאת זה הכותל, אבל לקחו ממני חלק חשוב מהחווייה הרוחנית שהייתה לי פעם להתפלל שם.

  2. מבאס להיות אשה ביהדות.מה לעשות.

להשאיר תגובה

